MAMA to the Max

Omdat het voornaamste verdienmodel van een blogger afhankelijk is van de hoeveelheid (unieke) bezoekers, is Marjon van MAMA to the Max bij V!NK Communicatie gekomen met de vraag haar bezoekersaantallen te verhogen.

0-meting

Voorafgaand aan het project is er een 0-meting gehouden zodat na een jaar het resultaat goed gemeten kan worden van de inspanning. In de maand juni van vorig jaar (2016) had mamatothemax.nl 20.000 unieke bezoekers per maand.

Doel

Het doel van V!NK Communicatie is om minimaal 50% meer bezoekers te halen. Uiteindelijk hebben wij in een jaar tijd een stijging behaald van maar liefst 80%

Resultaat: een stijging van 80% binnen 1 jaar

Uitvoering

Wij hebben met ondersteuning van Bizzibee.today de website vormgegeven voor Mamatothemax.nl. Er is nagedacht over het optimaliseren van de website op het gebied van SEO zodat de website beter presteert binnen de zoekmachines. Zo is de website opnieuw gebouwd voor snelheid en is er gelet op het meegeven van de juiste tags en titels, zowel voor desktop en mobiel.

Aangezien de website met name mobiele gebruikers betreft, is er voor gezorgd dat deze op de mobiel zeer gemakkelijk in gebruik kan worden genomen.

Vervolgens is er veel aandacht gestopt in het opzetten van Dynamische SEA advertenties om zoveel mogelijk bezoekers te trekken met zo laag mogelijk kosten per klik. Uiteindelijk genereert de dynamische advertentie van MAMA to the Max maar liefst 25% van de bezoekers tegen slechts 2 cent per klik en een CTR van 18.5%.

Naast de Dynamische advertenties is er ook aandacht gestopt in beeldadvertenties om de naam MAMA to the Max  beter onder aandacht te brengen bij de potentiele doelgroep. Deze advertenties worden getoond op andere kind en moeder gerelateerde blogs en pagina’s.

 

 

 

Benieuwd naar het resultaat van de website?
Ga naar http://www.mamatothemax.nl

 

 

 

 

Bron omslagfoto: http://mamatothemax.nl/voorjaarsfotoshoot-met-maxime/