Display Advertising

Display Advertising is een alternatieve vorm van SEA (Search Engine Advertising). Door het inzetten van display advertising, oftewel beeldadvertenties, maakt u reclame op het internet met banners en kleine tekstlinks. Deze beeldadvertenties kunnen worden geplaatst op website welke een relevante doelgroep aanspreken voor uw dienst of product (bijvoorbeeld blogs over mode wanneer u een kleding webshop heeft), maar kunnen de advertenties ook worden gekoppeld aan zoekwoorden waarmee ze op bepaalde websites zijn gekomen (stel u zoekt op “rode schoenen”, dan merkt u dat er op sites als funda beeldadvertenties komen van schoenen).

Inzetten van beeldadvertenties

Voor de volgende situaties zijn Google Beeldadvertenties denkbaar:

U wilt..

  • .. een nieuw product of dienst introduceren bij uw doelgroep
  • .. tijdens een actieperiode extra aandacht vestigen op een promotie
  • .. zorgen voor een tijdelijke of blijvende exposure op u merknaam of product (branding)

Is display advertising interessant voor uw bedrijf?

Samen met de opdrachtgever kijken wij naar alle mogelijkheden voor online vindbaarheid en verkoop. Afhankelijk van de gewenste doelen kan display advertising ingezet worden. Display advertising met name een erg interessante online marketing tool voor branding, oftewel uw product of merk bekendmaken aan het publiek.

Lees meer over het adverteren via zoekmachines op de pagina Search Engine Advertising.