Wat is conversie optimalisatie?

Conversie betekend ‘omzetten’. Dit hoeft niet per se in geld, maar ook in acties welke op langer termijn omzet genereren. Conversie optimalisatie betekent dus het verbeteren (optimaliseren) van de website voor meer actie. Deze acties kunnen het verkopen van producten zijn (e-commerce), maar ook aanvragen van offertes of het downloaden van een E-book.

Micro en Marco conversies

In online marketing-termen spreken we over micro-conversies en macro-conversies (na het lezen van de brochure het product bestellen).

Voorbeelden Micro conversies:

  • Aanvragen van een brochure
  • Bekijken instructievideo
  • Download E-Book
  • Contact opnemen via de chat
  • Product / artikel delen
  • Gebruiken van de zoekfunctie

Voorbeelden Macro conversies:

  • Product kopen
  • Account aanmaken
  • Aanvragen offerte
  • Aanvragen afspraak

Meer weten over conversie optimalisatie? Lees meer op de pagina conversie optimalisatie of neem contact op.

Meer tips over Conversie optimalisatie

  • Wat is conversie optimalisatie?